La pandèmia del COVID afecta l’Associació

Dit i Fet no es va lliurar de veure’s afectat pel COVID, que com és lògic va ocasionar un trasbals considerable. Els professionals del CAP, des del primer moment varen posar-se al nostre servei per tal de trobar la millor resposta. La coordinació va ser fàcil i senzilla, amb la implicació de tots. Un dels fruits que valorem és la importància d’aquesta coordinació entre les entitats.

La COVID ha suposat un gran trasbals per tota la societat. Mai havíem viscut una situació com aquesta.

La pandèmia ens va sacsejar a tots. En els seus inicis, anàvem actuant en funció de la informació que rebíem de les autoritats sanitàries. Ni tan sols teníem eines diagnòstiques, havíem de confiar en el criteri exclusivament clínic, vam haver de canviar totalment la nostra manera de treballar i de donar atenció a la nostra població. Però en aquesta situació tan crítica, el que vam tenir clar els professionals del CAP Gòtic és que havíem de donar el millor de nosaltres mateixos per a fer front a aquesta realitat tan complicada, i que era imprescindible comptar amb tots els recursos de la comunitat i cuidar a la població més vulnerable.

L’Associació Dit i Fet és una de les entitats amb les quals vam col·laborar de manera proactiva. Vam fer diverses visites al centre per a valorar l’estat de situació, per a valorar les condicions d’espai per minimitzar el risc de contagi, vam consensuar actuacions preventives, vam donar atenció sanitària quan es necessitava, vam fer cribratges preventius,...

La veritat és que tot això va ser molt senzill. A través de la Responsable del Centre, Rosa Llopis, la coordinació ha estat molt fàcil i fluida i els residents de l’Associació sempre han estat molt col·laboradors i comprensius, inclús amb recomanacions que no els hi agradaven.

Quan vàrem disposar de vacunes, vàrem tenir la sensació de començar a veure la llum al final del túnel. Anàvem vacunant en funció dels criteris que marcaven des del Ministeri i vàrem poder vacunar tots els residents.

En tot aquest temps, hi va haver alguns casos de COVID al centre. Els “brots” es van poder gestionar de la millor manera possible i fent els aïllaments corresponents, però malauradament, la COVID va passar factura i vam haver de lamentar la pèrdua d’un dels residents.

Cal agrair, també, la feina que van realitzar els professionals de l’Agència de Salut Pública de Barcelona per la gestió que va fer d’aquests brots durant la pandèmia i per l’assessorament a l’hora de valorar com es podia encarar la represa a la “nova normalitat” i com es podien recuperar els serveis que s’oferien des de l’Associació i que havien quedat interromputs durant les primeres onades de la pandèmia.

Ara que la majoria de la població està vacunada, ens hem d’acostumar a conviure amb aquest virus i, tot i que s’ha gripalitzat la perspectiva de la pandèmia, no hem de baixar la guàrdia i hem de mantenir les mesures d’higiene i de precaució.

Però d’aquesta situació tan difícil, n’hem de treure la part positiva: hem creat nexes d’unió i de coordinació encara més forts, s’ha visibilitzat la importància de treballar de manera coordinada entre tots els dispositius, s’ha fet palès la implicació dels professionals del CAP per procurar donar una atenció de qualitat i la col·laboració de les entitats, en aquest cas de l’Associació Dit i Fet i els seus usuaris, ha estat fonamental.

Gràcies pel vostre suport i la vostra confiança!

Helia Cebrián Pujol

Directora EAP Gòtic